My Blogger Tricks

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

Τα τέλη κυκλοφορίας και ο παραλογισμός του Κράτους



Σήμερα οι περισσότεροι Έλληνες είναι κάτοχοι ενός (ΙΧΕ )αυτοκινήτου, το οποίο είναι πλέον αναγκαίο μέσο μετακίνησης  και όχι κατ’ ανάγκη ενδεικτικό αντικείμενο πλούτου. Για το Ελληνικό Κράτος το αυτοκίνητο εξακολουθεί να αποτελεί μία σημαντική πηγή εσόδων του.
Τα τέλη κυκλοφορίας φορολογικά έχουν συνδυαστεί διαχρονικά με τα κυβικά εκατοστά (cc) της μηχανής του κάθε αυτοκινήτου, αν και από το 2010 και μετά αυτά συνδυάστηκαν με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.


 Ο εμπαιγμός των Ελλήνων Πολιτών ξεκινά από τις φορολογικές εναλλαγές που οι εκάστοτε Κυβερνήσεις νομοθετούν ανάλογα με το ύψος των εσόδων τα οποία προσδοκούν. Έτσι τελευταία από το Υπουργείο Οικονομικών αναγγέλλονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας.
Οι στρεβλώσεις οι οποίες έχουν παρουσιαστεί διαχρονικά είναι πάρα πολλές, με ίσως την ποιο σημαντική αυτή η οποία απαλλάσσει τα αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων πλήρως από τα τέλη κυκλοφορίας, μη λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι και αυτά κυκλοφορούν.
Ακόμη μία στρέβλωση είναι να θεωρούνται τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού ως τεκμήριο πλούτου και να επιβάλλονται, ως εκ τούτου, υψηλά τέλη κυκλοφορίας, σημαντικά τεκμήρια εισοδήματος, άρα φόρου, αλλά και ο αποκαλούμενος φόρος «πολυτελούς διαβίωσης».
Βεβαίως η σπουδή με την οποία προχωρεί το Κράτος στις αλλαγές  αυτές ξεκινά από το γεγονός ότι, με την οικονομική κρίση αρκετοί πολίτες ιδιαίτερα με αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, έχουν παραδώσει τις πινακίδες κυκλοφορίας για να απαλλαγούν από τα τέλη.
Ένα παράδειγμα παραλογισμού αφορά τα τέλη ενός αυτοκινήτου 2000cc ( έτους 2014) νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας με εκπομπές 120 γρ/χλμ  και τέλη κυκλοφορίας ύψους 108€, ενώ ένα ιδίου κυβισμού αλλά με πρώτη κυκλοφορία το 2007 πληρώνει αντίστοιχα 660€.
Επίσης  θα πρέπει να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο του 2014 μπορεί σήμερα να αποτιμάται στις 30000€ ενώ το αντίστοιχο του 2007 έως 5000€. Η διαφορά αυτή αποδεικνύει και τον έτερο παραλογισμό αυτόν «της πολυτελούς διαβίωσης» για το παλαιότερο αυτοκίνητο.
Ίσως είναι η τελευταία ευκαιρία για τον ορθολογισμό των φορολογικών βαρών  - τεκμηρίων γύρω από το αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει τη θέσπιση των σωστών παραμέτρων για τον υπολογισμό τους, ώστε επιπλέον ο πολίτης να  φορολογηθεί αναλογικά και  δίκαια.
Θα αξιολογηθεί η νέα μέθοδος την οποία θα προτείνει το Υπουργείο Οικονομικών, η οποία όπως διαρρέεται θα λαμβάνει υπόψη της  πλέον την εμπορική αξία του αυτοκινήτου. Αυτό είναι εφικτό σήμερα επειδή όλες οι ασφαλιστικές εταιρίες διαθέτουν ανάλογους πίνακες.
Ας ελπίσουμε ότι από τα στατιστικά στοιχεία τα οποία διαθέτουν το Υπουργείο, αλλά και οι Διευθύνσεις Συγκοινωνιών θα καταλήξουν σε ένα νέο ορθολογιστικό σύστημα υπολογισμού των τελών το οποίο θα άρει τις αδικίες. Άλλωστε θα το ίδωμεν στο άμεσο μέλλον!
Βόρειος

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου