My Blogger Tricks

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

The youtube phenomenon (Το φαινόμενο του youtube)



Αν κανείς ψάξει στο λεξικό (στην ηλεκτρονική του μορφή τουλάχιστον στο wikipedia) την λέξη ‘youtube’ θα διαβάσει ότι πρόκεται για έναν δημοφιλή διαδικτυακό τόπο, ο οποίος επιτρέπει αποθήκευση, αναζήτηση και αναπαραγωγή ψηφιακών ταινιών.
Με αυτήν την μορφή, τουλάχιστον, ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2005 και σε λιγότερο από 2 χρόνια (Νοέμβριος 2006) ονομάστηκε από το περιοδικό’Time’ ως η εφεύρεση της χρονιάς. Κανείς, βέβαια, δεν περίμενε αυτό που θα ακολουθούσε από τον Οκτώβριο του 2006, που αγοράστηκε από την goolge, μέχρι σήμερα. Αποτελεί κορυφαίο μέσο προώθησης της δουλειάς τους για ηθοποιούς-τραγουδιστές-εταιρείες κινηματογράφου (αρχικά) αλλά και για διάφορους άλλους πχ. εταιρείες που κατασκευάζουν εργαλεία, καθώς δημοσιεύουν σε αυτό βιντεάκια με οδηγίες χρήσης αυτών και για πολλούς άλλους.
Ό,τι δεν ξέρεις και θέλεις να μάθεις, το αναζητάς στο google  και ό,τι θέλεις να δεις σε βιντεο, το αναζητάς στο youtube.
Πέρα λοιπόν από την προφανή του χρήση-της ψυχαγωγίας-αφού ο καθένας μπορεί να παρακολουθήσει ό,τι θέλει, αποτελεί και ένα σπουδαίο εργαλείο για όσους ενδιαφέρονται για reviews σε προϊόντα, υπηρεσίες κλπ.Είναι λοιπόν ένα ακόμη δωρεάν μέσο έκφρασης, καθώς όποιος επιθυμεί μπορεί ανά πάσα στιγμή να δημιουργήσει ένα δικό του κανάλι και να ανεβάσει ένα βίντεό του. Υπάρχει βέβαια, έως έναν βαθμό , και η απαιτούμενη λογοκρισία καθώς βίντεο απρεπούς περιεχομένου δεν επιτρέπεται να αναρτηθούν και επίσης, τα σχόλια που μπορεί ο καθένας να δημοσιεύσει κάτω από το βίντεο, μπορεί συχνά να μπλοκαριστούν από τον δημιουργό του καναλιού ή ακόμη και από το ίδιο το youtube.
Όπως είναι κατανοητό, υπάρχει σαφής επικοινωνία μεταξύ του δημιουργού και του κοινού στο οποίο αυτός απευθύνεται, πάντα μέσα σε πλαίσια, τα οποία όμως είναι ιδιαίτερα εύθραυστα καθώς κάτι τέτοιο είναι ιδιαίτερα δύσκολο να διατηρηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο.
Χωρίς να επεκταθούμε περισσότερο, είναι σαφές ότι το youtube αποτελεί πραγματικά ένα παγκόσμιο φαινόμενο, που στο μέλλον έχει να μας εκπλήξει με πολλούς τρόπους και σε πολλά επίπεδα.
Έως τότε ‘Keep youtubing’.
Ρία   Αρβανίτη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου